Groepslessen

Bij Fit Academie Bokkeduinen hebben de we de faciliteiten en de experts om u helpen bij het realiseren van uw sport- of fitheidsdoelen. We bieden zowel groepslessen als individuele (personal) training aan. Eventueel geheel op maat en in samenwerking met een sportarts, een fysiotherapeut en experts in specifieke sporten. Hieronder vindt u de groepslessen. Voor de lestijden en openingstijden kijkt u op het rooster.

Onze groepslessen

Spring meteen naar de groepsles van jouw voorkeur:

Shape Pump Spinning Power spinning
Senioren fit Fit+ Pilates Zumba
Body Balance Bootcamp Fight Camp Nordic Walking
Core training H-I-I-T Stretching Circuit

Shape

Body Shape is een les waarbij het hele lichaam getraind wordt. We beginnen natuurlijk met de warming-up. Dat doen we op de step. Na de warming-up gaan we aan de slag met oefeningen voor het vergroten van de spierkracht. We maken gebruik van dumbells, een barbell, een balance ball, halterschijven met verschillende gewichten, een dynaband (elastiek) en eigen lichaamsgewicht.

Als afsluiting trainen we de buikspieren en vervolgens stretchen we de spieren. Deze les is toegankelijk voor iedereen. Alle oefeningen kunnen aangepast worden aan het individuele niveau van de deelnemer. Deze les vindt plaats in de groepsleszaal.
Terug naar boven

Pump

Pump is de originele barbell-les die uw hele lichaam sterker maakt. Deze 60 minuten durende workout daagt al uw belangrijke spiergroepen uit met behulp van de beste krachtoefeningen, zoals squats, presses, lifts en curls.

Fantastische muziek, professionele instructeurs en uw eigen gewichtskeuze inspireren u om de resultaten te behalen waar je naar streeft – en snel! Elke 3 maanden vernieuwt het programma met nieuwe muziek en nieuwe choreografie. Deze les vindt plaats in de groepsleszaal.
Terug naar boven

Spinning

Spinning is heerlijk fietsen op de beat van de muziek. Spinning doet u op een vaststaande fiets met extra weerstand. Zittend of staand fietst u naar een topconditie toe. De muziek ondersteunt het tempo van langzaam, via snel naar een eindsprint. U bepaalt uw eigen weerstand en zo traint u uw uithoudingsvermogen maximaal. Zittende en staande klims worden afgewisselde met een afdaling met hoog beentempo. Kom spinnen en verbrand tot 800 kcal per uur! Deze les vindt plaats in de groepsleszaal.
Terug naar boven

Power spinning

Power-spinning: voor wie nog meer, harder en langer wil. Deze les duurt 1,5 uur en richt zich op de gevorderde spinners die het onderste uit de kan willen halen. Deze les vindt plaats in de groepsleszaal.
Terug naar boven

Senioren fit

Senioren fit een specifiek fitnessprogramma voor senioren. Hoe fitter u bent, hoe meer u kunt genieten van het leven. Fitness heeft ook op oudere leeftijd bijzonder gunstige effecten op de complete gezondheid. Fit Academie Bokkeduinen begeleidt u dan ook graag met gezond ouder worden. Deze les vindt plaats in de fitnessruimte.
Terug naar boven

Fit+

Speciaal voor de actieve 50-plusser is er een groepstraining die gericht is op het behouden van flexibiliteit. In deze groepsles beweegt u in een groep passend bij uw vitaliteitsbehoefte. De Fit en Vitaal groepslessen houden u in vorm!

De groepsles is toegankelijk voor elke 50-plusser. Het is in deze les niet de bedoeling dat u werkt aan een enorm uithoudingsvermogen, maar juist aan het behoud van uw flexibiliteit en conditie. Deze les vindt plaats in de groepsleszaal.
Terug naar boven

Pilates

Pilates is een work-out met vooral grondoefeningen waarbij het hele lichaam getraind wordt. Met behulp van een correcte ademhaling en de juiste balans tussen kracht en souplesse wordt gewerkt aan een betere houding, het versterken van de buik- en rugspieren en meer flexibiliteit. De les is voor iedereen toegankelijk. Iedereen kan deze les op eigen niveau volgen. Pilates is ook geschikt voor mensen met blessures. Overleg voorafgaand van de les met de Pilatesinstructeur van Fit Academie Bokkeduinen zodat we hier rekening mee kunnen houden. Deze les duurt 60 minuten en vindt plaats in de groepsleszaal.
Terug naar boven

Zumba

De naam Zumba komt uit het Colombiaans-Spaans waar het ‘snel bewegen en plezier hebben’ betekent. Zumba is een dansles waarin verschillende dansstijlen worden samengevoegd. Voorbeelden zijn Latijns-Amerikaanse dansen zoals salsa, merengue, axé, samba en rumba.

Onze sociale en energieke Zumba-instructeurs maken hun eigen choreografieën op deze muziekstijlen. Dit zorgt iedere keer weer voor een nieuwe, verfrissende les. Elke les is zo weer één groot feest! Verbeter uw conditie, coördinatie, flexibiliteit en spieren met deze swingende dansbewegingen! Deze les duurt 60 minuten en vindt plaats in de groepsleszaal.
Terug naar boven

Body Balance

Body Balance combineert Yoga, Tai Chi en Pilates. Het is een workout waarbij u flexibiliteit en kracht opbouwt en u een gevoel krijgt van rust en kalmte. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldig gestructureerde serie van stretches, bewegingen en houdingen op muziek creëren een holistische workout die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt. Deze les duurt 60 minuten en vindt plaats in de groepsleszaal.
Terug naar boven

Bootcamp

Heeft u al een keer meegedaan met Bootcamp? Lekker buiten trainen, supereffectief en leuk! Een paar Bootcamp-feitjes op een rij:

  • Veel calorieën verbranden (600-900 kcal per uur).
  • Kracht & conditietraining: het beste van beide!
  • Helpt om snel(ler) af te vallen.
  • Vormt en verbetert je lichaam.
  • Verbetert je coördinatie en lenigheid.
  • Geweldige CORE-buikspiertraining.
  • Verhoogt je hart- en longcapaciteit door middel van een full-body cardioworkout.

We krijgen vaak de vraag of voor Bootcamp een bepaalde basisconditie of kracht noodzakelijk is. We draaien er niet omheen. Het is inderdaad intensief en u gaat zeker zweten. Hardlopen is de basis van de training. Het is dan ook belangrijk dat u blessurevrij bent en dat u minimaal 10 minuten aan één stuk kunt joggen. De trainers helpen u, zodat iedereen op zijn of haar eigen niveau kan meedoen. Deze les vindt buiten plaats.
Terug naar boven

Fight Camp

Fight Camp is een les waarbij gebruik wordt gemaakt van de stootzak. Op deze stootzakken worden verschillende klassieke boks- en traptechnieken aangeleerd en geoefend. Over het algemeen wordt er tijdens de training individueel gewerkt en bent u, in ieder geval gedeeltelijk, zelf verantwoordelijk voor de intensiteit van de training. U bent ‘regisseur van uw eigen toneelstuk’, maar wordt daarbij wel gemotiveerd, gestimuleerd en gecoacht door de instructeur. U heeft daarbij de- mogelijkheid om voluit te stoten en te trappen zonder dat u zichzelf, dan wel een ander blesseert. Voor iedereen toegankelijk!
Wat neemt u zelf mee?

  • Bidon met water
  • Handdoek
  • Teenslippers
  • Bokshandschoenen (eventueel te leen bij Fit Academie Bokkeduinen)

De lessen worden gegeven op de blauwe matten in de fitness. Een makkelijk zittende sportbroek is aan te raden. Bij deze training trainen wij op blote voeten. Uit hygiënisch oogpunt adviseren wij u om u buiten de mat op teenslippers te verplaatsen. Deze les vindt plaats in de fitnessruimte.
Terug naar boven

Nordic Walking

Nordic Walking is een “total body workout” die geschikt is voor iedereen. Het is wandelen met twee speciaal ontwikkelde wandelstokken, zogenoemde ‘poles’. Deze poles gebruikt u  om behalve je benen nog eens extra met je armen af te zetten. Hierdoor wordt de paslengte groter. Gewoon wandelen is met vrije armbewegingen, Nordic walking is op dezelfde manier maar dan gebruik makend van poles. Deze les vindt plaats buiten in het bos.
Terug naar boven

Core training

De core-training is een workout van 15 minuten waarbij de focus ligt op de core-spieren. Met ‘core’ wordt het centrale gedeelte van je lichaam bedoeld. Het is niet direct een medische of wetenschappelijke term. Het is een verzamelnaam voor de spieren in uw bovenlichaam. Denk hierbij aan de buikspieren (rechte, schuine en alle andere buikspieren), de rugspieren, de bilspieren en de bekkenbodemspieren.

De ervaren fitness instructeurs geven u iedere keer een gevarieerde training en de motivatie die u nodig heeft voor een supersterke en strakke core. Deze les vindt plaats in de fitnessruimte.
Terug naar boven

HIIT strength

De High Intensity Interval Training (HIIT) is gericht op kracht, explosiviteit en uithoudingsvermogen en is toegankelijk voor verschillende fitheidsniveaus. De workout is kort, maar letterlijk krachtig. In een hoog tempo werkt u een aantal oefeningen af met korte rustpauzes tussendoor. Verzuring van uw spieren en kortademigheid gegarandeerd. Zweten ook. Dit zijn dan supereffectieve power workouts. Ze geven een boost aan uw hormoonhuishouding en uw verbranding schiet omhoog. Doordat de opbouw van stevigere en sterkere spieren wordt uw lichaam een verbrandingsoven voor calorieën. Kunt u het aan? Deze les vindt plaats in de groepsleszaal.
Terug naar boven

Stretching

Stretching is het rekken van de spieren tijdens specifieke rekoefeningen. Door te stretchen zorgt u er voor dat de spieren gecontroleerd minder stijf of langer worden. Dit is nuttig aangezien spieren de neiging hebben korter te worden door training. Hierdoor kan de gevoeligheid voor blessures toenemen. Stretching kan zowel als onderdeel van een sportactiviteit als een afzonderlijke activiteit worden uitgevoerd. In het laatste geval is er sprake van een trainings- of lenigheidsprogramma. Deze les vindt plaats in de groepsleszaal.
Terug naar boven

Circuit

De term circuittraining wordt gebruikt om aan te geven dat het gaat om een conditietraining in circuitvorm. De les start altijd met een gezamenlijke warming up. Daarna gaat u aan de slag. U voert 2 rondes uit met ongeveer 10 verschillende oefeningen per ronde. Elke oefening kent een specifieke ‘arbeid/rust’-verhouding. Tijdens deze oefeningen traint u afwisselend diverse spiergroepen: buik, armen, benen en rug. Er is een ruim aanbod aan circuittrainingen bij Fit Academie Bokkeduinen. Deze les vindt plaats in de fitnessruimte.
Terug naar boven